.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خيز نفوذيهايي سياسي به جامعه خبرنگاران سوادكوه

در پي درج مطلبي تحت عنوان " استمداد خبرنگاران سوادكوه از معاون استاندار " كه توسط تني چند از خبرنگاران شهرستان سوادكوه به شمال‌نيوز ارسال گرديد، جمع ديگري از خبرنگاران سوادكوه نيز با ارسال خبري مشابه از برگزاري مراسم روز خبرنگار در اين شهرستان تقدير و تشكر كردند. شمال‌نيوز با توجه به رسالت خبري خود، همانطوري كه مطلب منتقدان را منتشر كرد اين‌بار مطالب ارسالي موافقان را نيز منتشر مي‌كند تا اعلام نمايد انتشار خبر به دور از هرگونه جهت گيري ها بوده و اين فضا همانطوري كه براي منتقدان قرار دارد در اختيار موافقان نيز قرار مي‌گيرد و رسالت خبري نيز چيزي جز اين نيست.

متن ارسالي زير نيز توسط يكي از خبرنگاران اين شهرستان و منتقد مطلب "
استمداد خبرنگاران سوادكوه از معاون استاندار" ارسال شده است كه با هم مي‌خوانيم:

سايت شمال نيوز را همواره به عنوان يك سايت معتبر سياسي وصريح مي شناختم و مي شناسم و چندين خبر مرا نيز مي توان در اين سايت مشاهده كرد. ولي هيچگاه فكر نمي كردم روزي بايد پاسخگوي برخي ادعاهايي باشم كه در اين سايت آمده است.مطلب «استمداد خبرنگاران سوادكوه از معاون استاندار» كه در سايت شمال نيوز آمده است موجب گله مندي و اعتراض و انتقاد است.كاش قبل از درج متن، تحقيق كوتاهي درباره نويسنده و صحت و سقم آن مطالب انجام مي شد وليكن از آنجائيكه مورد اتهام قرار گرفتم، مواردي بيان مي شود.
من عمران اكبرنژاد فعال رسانه اي شهرستان سوادكوه هستم كه حدود 10 سال سابقه فعاليت دارم وبا صراحت و صداقت وبا ذكر نام از مطالبم دفاع مي كنم و مانند نويسنده مطلب فوق الذكر پشت سر اصطلاح «جمعي از خبرنگاران» كه در واقع 1 نفر از بين حدود 15 خبرنگارند، قرار نمي گيرم. ظاهرا مشكل نويسنده مطلب عدم دريافت ربع سكه بوده است كه همه را مورد اتهام قرار داده است.لازم بذكر است كه نامم در ليست مراسم تجليل از خبرنگاران استان كه در هلال احمر برگزار شد، نبود و همچنان به خانه مطبوعات استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران منتقدم، چراكه تنها دليل خبرنگار بودن را واريز شهريه سالانه قلمداد كرده اندو كيفيت كار و سابقه و عضويت در صندوق حمايت و پرداخت بيمه و مجموعه هزاران مطلب ده ساله مرا نديده گرفتند وليكن انتقاد و اعتراض خود را از راه قانوني و منطقي بدون پذيرفتن مسوليت اخلاقي غيبت و تهمت و بهتان انجام مي دهم.اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و فرمانداري شهرستان سوادكوه مسئول برگزاري اين مراسم بوده اند ومعتقدم بايد با شاخصهايي مشخص و تعريف شده به اهداي جوايز مي پرداختند و گزينش خبرنگاران فعال و نيمه فعال و راكد واهداي هدايايي با توجه به فعاليت رسانه اي آنان، منطقي بوده است و اگر بدون توجه به فعاليتها هدايايي يكساني تقسيم مي شد به عنوان خبرنگار فعال اعتراض و پيگيري مي كردم در مراسم تجليل هم هدايا نسبتا منصفانه تقسيم شد و البته علاقه اي براي دفاع از ديگران ندارم و تنها به مواردي كه به شخص من و مسائل پيراموني كارم مربوط است مي پردازم.آيا انتظار داشتيم كسي كه در طول سال به اندازه انگشتان يك دست خبر ارسال نمي كند و يا مطالب ايشان انعكاس نمي يابد مانند خبرنگاري تجليل شود كه روزانه 5-3 خبر ارسال و انعكاس رسانه اي دارد؟ كه اگر اينطور بود غيرمنصفانه و ناعادلانه بود. به گزينش مشخص و با فاصله تعريف شده خبرنگاران براي دريافت تسهيلات و هدايا معتقدم و به نزديك بودن هداياي نفرات مختلف در اين مراسم منتقدم.
اما جمله بعدي كه مشخصا مربوط به شخص بنده است كه كاش نويسنده اين متن شجاعت نام بردن را هم به مطالبش اضافه مي كرد، عبارت؛«... دیگر نکات جالب توجه این مراسم که واقع جایی بس سوال دارد که چگونه رییس یک اداره فرهنگی آن را لحاظ نکرده است اعطای هدیه های ارزشمند به خبرنگاری است که بدلیل اخبار کذب در هفته نامه و یک خبرگزاری پرونده های قضایی در دادگاهها دارد و همچنان پرونده های شکایت دستگاههای اجرایی از این خبرنگار باز است»... اگر ربع سكه و لوح تقدير براي ايشان ارزشمند است با صراحت به مادي بودن كار خود اقرار كند.در طول همين دو ماه اخير براي پوشش رسانه اي مراسم يادمان آيت ا... صالحي به روستاي دراسله در فاصله 30 كيلومتري از مركز شهرستان (كه به بيان آيت ا... مقتدايي – مدير حوزه هاي علميه كشور ؛باور نمي كردم چنين جاده صعب العبوري در كشور وجود داشته باشد-) و يا براي پوشش مراسم سنتي لوچو امامزاده حسن به روستاي 50 كيلومتري از مركز شهرستان رهسپار شدم و براي پوشش يادواره شهداي ورسك به اين روستا رفتم و براي در جريان قرار گرفتن وضعيت داخلي روستا به بازديد از طرحهاي آن پرداختم وبسياري از اين اياب و ذهابها كه كرايه آژانس آن را شخصا پرداخته ام كه تنها مبلغ كرايه آژانسها بيشتر از هديه اي است كه به زعم نويسنده«ارزشمند بوده است». همواره به تعهد در كار رسانه اي اعتقاد داشته و دارم و دريافت هديه در روز خبرنگار كه ارزش مادي ان بسيار اندك است تنها براي يادآوري به ماست كه خبرنگار فعال، فعالتر و خبرنگاز غير فعال پويا تر شود. با اين مقدمات نويسنده و عوامل پشتيبان ايشان خواستار دستيابي به اهدافي هستند كه به «خيز برداشتن نفوذيهايي سياسي براي در اختيار قرار گرفتن رسانه هاي شهرستان» توصيف مي كنم..
با افتخار عرض مي كنم كه دو پرونده در دادگستري و مراجع انتظامي مربوط به مطالبي درباره حمايت و پشتيباني از منافع شهرستان .سوادكوه داشتم كه از هر دو پرونده سربلند بيرون آمدم.و البته بر خلاف نظر نويسنده هيچ كدام مربوط به خبرگزاري نبوده است و از حمايت جناب آقاي مشهد بان (مدير اجرايي نشريه نگاه مردم) و برخي از مشاوران گرانقدرم در اداره ارشاد استان و خانه مطبوعات تشكر مي كنم. متن شكايتها و جوابيه من در پايگاه اينترنتي «سوادكوه نيوز» موجود است.موضوعات اين دو پرونده در باره پيگيري صريح و مداوم درباره موضوعاتي بوده است كه مورد اقبال مردمي و مسولان منصف و متعهد قرار گرفته ام و البته يك خبرنگار غيربومي و غير متعهد نمي داند كه ارزش فعاليت رسانه اي تنها در دعوت هاي رنگارنگ همراه با رپرتاژ و هدايا از طرف مسولان و شركت در مراسم تقدير توسط يك نماينده مجلس نيست كه تفاوت ربع سكه با سكه پارسيان برايش مهمتر از حل مشكلي از مشكلات شهرستان باشد،بلكه قلم مقدس است و بايد در راه خدا و منافع مردم فرسوده شود.اگر وجود دو پرونده مختومه كه به نفع خبرنگار هم به اتمام رسيده است را دليل بر ضعف خبرنگار بدانيم بايد در ديدگاه هاي خودمان تجديد نظر كلي كنيم من اين خبرنگار را خبرنگاري موفق و متعهد مي دانم..
ضعف بزرگ نشريات استان مازندران كه عموما به سطحي بودن، تلاش گسترده در جهت آگهي و رپرتاژ كه رسالت آنان را كمرنگ كرده است و باعث هجوم افراد مختلف وبا اخلاقيات ماديگرانه به عرصه رسانه اي استان شده است، تعريف و تمجيدهاي بي مورد و گسترده براي نزديگي به مسولان و... وشايد نويسنده «استمداد يك ....» كه در اين فضا تنفس كرده است ،فعاليت متعهدانه خبرنگاري را كه 2 شكايت داشته است را غير قابل باور بداند.
به همكاران محترم و زحمتكش ديگري بدليل تغيير رسانه توهين شده است وليكن مطلب حقيقي آن بوده است آن خبرنگاري كه رسانه اش را تغيير داده بود نيز موفق عمل كرده است و ايشان در صدد شكايت از نويسنده محترم!!!«استمداد از ...» است.در جايي ديگر به عدم اهداي هديه ارزشمند به خبرنگاري كه 7سال فعاليت داشت تقدير ارزشمندي به عمل نيامد.براي اطمينان از اين مطلب كه آيا خبرنگار مورد نظر كه به زعم نويسنده تقدير شايسته نشد ، وی را وكيل خود انتخاب كرده بود با ايشان تماس گرفتم كه با واكنش تند ايشان به نويسنده «استمداد .........» .منجر شد و ايشان نيز خود را براي برخورد قانوني با ايشان آماده خواهند كرد.
بيان مطب « حمله خبرنگار مرد به یک خبرنگار زن در فرمانداری سوادکوه» كذب محض است، چراكه در اين صحنه به اتفاق چند شاهد ديگر حضور داشتم.خانم «....»براي مظلوم نمايي و يا تحت تاثير قرار گرفتن ازترفندهاي سران فتنه قصد تحريف واقعيت را داشته اند و اميدوارم مسائل مربوط به عفت عمومي را تحريف و دستاويز خود قرار ندهد.ارسال پيامك توهين آميز ،درخواست غير مودبانه و توهين آميز براي بررسي يك موضوع كاري، توهين مستقيم به آن خبرنگار در حضور جمع چندنفره موجب واكنش كلامي (نه چندان تنددر برابر مجموعه اي از توهينها) خبرنگار مرد مورد نظر شده است كه با وساطت، اين مورد به پايان رسيده است.. مطلب بعدي درباره ايجاد تفرقه بين خبرنگاران بوده است. خبرنگاران شهرستان سوادكوه كه در مجموع به حدود 15 نفر مي رسند همواره در فضاي دوستانه و احترام متقابل و انجام رسالت متعهدانه و تاكيد ويژه بر احترام پيشكسوتان حضور داشتند و اينكه نويسنده اي غير بومي و غير ساكن به وجود اختلاف و تفرقه در خانواده خبرنگاران تاكيد دارد دليلي بر تحليل ما درباره تلاش براي ورود نفوذيهايي سياسي در جامعه خبرنگاران سوادكوه است تا به كمك انواع حيله ها و دستاويزها وعقبه سياسي و مظلوم نمايي و زير سوال بردنها و بهتانها و تهمتها، خود را بر اين گروه تحميل كنند..نويسنده مورد نظر به پيگيري سرپرست فرمانداري شهرستان سوادكوه براي حل موضوع تاكيد كردند و اين در حالي است كه به هيچوجه چنين نبوده است.چراكه پرسيدن اين سوال كه «چند سال سابقه فعاليت داريد؟ ويا اين مطلب كه همه خبرنگاران 2 دقيقه صحبت كنند دليلي بر حمايت ايشان از نويسنده نمي تواند باشد.استمداد ايشان از معاون سياسي – امنيتي استانداري مازندران خارج از موضوع است.چراكه معاون محترم استانداري آنقدر بصير و آينده نگر و آشنا به امور است كه تحت تاثير جو سازيهاي سطحي وبي منطق قرار نگيرد و از طرف ديگر جامعه خبرنگاران متعهد شهرستان سوادكوه به هيچ فرد و يا گروه سياسي اجازه ورود و تصميم گيري درباره خبرنگاران سوادكوهي و دخالت در امور آنان و يا تقويت نيروهاي غير متعهد و مادي در برابر زحمتكشان واقعي را نمي دهد.
اما سخني با نفوذيهايي سياسي به جامعه خبرنگاران شهرستان سوادكوه؛ انتقاداتي كه از يكي از نمايندگان سوادكوه در مجلس داشته ام و اين انتقاد از انتقادات نادر درباره ايشان بوده است و علاقه وافر رئيس دفتر ارتباطات مردمي اين نماينده به پذيرش رياست انجمن تشكيل نشده خبرنگاران (كه با صراحت در بين چند خبرنگار اعلام كرده بود) و نيز درج نام ايشان در بسياري از جلساتي كه به عنوان خبرنگار دعوت مي شود وليكن با نام رئيس دفتر فلان نماينده امضاء مي كند و بعضا خود را در جلسات به عنوان (نه چندان مهم) مسول دفتر معرفي مي كند تا از اين عنوان استفاده تبليغاتي و ... كند وهشدار من در سخنراني جلسه تقدير از خبرنگاران سوادكوه در 19 مرداد امسال در سالن اجتماعات فرمانداري درباره توجه به برنامه هاي نفوذيهايي سياسي و... از دلايلي بوده است كه نويسنده «استمداد از ...» با مديريت پشت پرده نشيناني كه خواستار دراختيار گرفتن نبض رسانه اي شهرستان هستند مطالب موهن را نگارش كنند .
در آغاز ماه مبارك رمضان وبا زباني روزه همگان را توصيه به تعهد و اخلاق و انصاف مي كنم و اميدوارم ديگر لازم نباشد مطالب ريز تر و جزء تري را بيان كنم كه آن گروه فوق التوصيف را بيش از پيش زير سوال ببرم و هنگامي كه به مسائل شخصي برخي ها كنكاش شود اهداف و آينده نگريهاي آنان براي اذهان بيدار قابل توجه خواهد بود..


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناشناس 21 مرداد 1389
بله این خبر صحت دارد در جویبار هم همچین مسئله ای رخ داده این آقا و خانم مدیران و مسئولان رو از این نماینده و نفوذ سیاسیاش می ترسانند و با عنوان مسئول دفتر فلان نماینده وارد عرصه خبر شده در حالی حتی نمی دونه خبر را با کدوم دال می نویسند!!!!!!!!
نا شناس 21 مرداد 1389
صحت گفته های این دوستان را تایید می کنم. رئیس دفتر فلان نماینده قائم شهر جدیداً خود راجای خبرنگار جا زده و در جلسات تجلیل از خبرنگاران حضوری فعال دارد.ظاهراً این روزها خبرنگاری خیلی صرف دارد. راستی فراموش نشود یک خانم خبرنگار قائم شهری هم به آقای رئیس دفتر کمک های زیادی می نماید.از نماینده مزبور خواهش می کنم جهت حفظ آبروی خود هم شده تحقیقی درباره شایعات موجود درباره.... نماید
نا شناس 22 مرداد 1389
آقای ادیانی حواستان به اطرافیان بیشتر باشد
خبرنگار اینده 22 مرداد 1389
فکر می کنید خبرنگاری اینقدر سخته که فقط یکسری خاص می تونند این شغل را قبول بکنند. اتفاقا حضور رییس دفتر یک نماینده مجلس در حرفه خبرنگارری نشان از شایستگی و توان این فرد است که تونسته با یک مدیریت درست ضمن انجام کارهاش در دفتر نماینده مجلس به این کار بپردازه . حرفه خودتون را مسدود نکنید و فقط برای خودت ندون . شاید من هم که مدیر یک اداره هستم روزی بیام خبرنگار بشم چون واقعا احساس می کنم این توانایی و استعداد را دارم.
پس این کار را تنها متعلق به خودت ندون.
ناشناس 22 مرداد 1389
با توجه به متن فوق (متن آقای اکبرنژاد)می توان دریافت که نویسنده غیر از خبرنگاری در نقش وکیل خبرنگاران ، قاضی دادگاه ، رئیس ارشاد و ... هم بازی می کند . تا آنجائی که مسئولین امر مطلع هستند پرونده آقا عمران در دادگستری مفتوح بوده و در حال پیگیری است .در ثانی شخصی می تواند چنین دفاعیه از خود داشته یاشد که خطاهای بیشمار دارد و جهت پوشش آن آدرس را عوضی می دهد . خداوند صبر جزیل به این خبرنگار اعطا فرماید .
لابالبا 22 مرداد 1389
آیا شاکیان پرونده های ذکر شده توسط آقای آکبرنژاد مطالب اسشان در خصوص اینکه حاکم پرونده بوده تایید می کنند .
غریبه 22 مرداد 1389
خاک بر سر خبرنگاری بکنند که از نماینده شهرش بدین صورت حرف می زنه . بخاطر چی می خوای یک نماینده کاری را خراب کنی .از خدا بترس با این دروغهای شاخداری که می زنی.واقعاجای تاسف داره که خودتو بعنوان خبرنگار می دونی ولی هیچی از مسائل کاری حالیت نیست.برو خدا روزیتو جای دیگه حواله بکنه
بابک 22 مرداد 1389
جای تاسف داره که خبرنگاری خودشو هم قاضی میدونه ، هم مدافع حقوق دیگران و هم وکیل.بس کن آقا شما اگر جایگاهی داشتی پشت حرفایی که فقط خودتو توجیه می کنه قایم نمی شدی.
حتما جواب کار غیر اخلاقیتو می بینی
ارزو 23 مرداد 1389
خبرنگاری آنقدر ملعبه دست افراد شده است که هر کسی به خودش اجازه می دهد وارزد این مباحث شود.
خدا به خبرنگاران متعهد سالم سوادکوهی صبر عنایت فرماید.
نا شناس 23 مرداد 1389
مشکل اینجاست آقای مسئول دفتر اگر واقعا خبرنگاری کند اشکالی ندارد ولی متاسفانه حتی یک تنظیم خبر معمولی را نیز بلد نیست و همکاران به خاطر همین امر این چنینگلایه می کنند. فقط از حرفه خبرنگاری سواستفاده می کند
عمران اکبرنژاد 23 مرداد 1389
من با شناسنامه ومعرفی خودم مطلبی با نام(خیز نفوذیهایی سیاسی به جامعه خبرنگاران سوادکوه) درج کردم.دوستان محترم هم با معرفی خودشان به این کار بپردازند.خداوند به همه ما شجاعت بیان عقیده مان را و دفاع از آن را با ذکر نام عنایت فرماید.احساس می کنم اکثر مطالب از طرف یک یا دو نفر خاص درج می شود و متاسفانه سایت شمال نیوز هم هر طلبی را درج می کندوهر کس هر چه گفته را منتقل می کند..منتقدین محترم واقعی با سند و معرفی خودشان به بیان دیدگاه ها بپردازند. اکبرنژاد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.